Form 7

Lesson 43

Tuesday, the fifteenth of February

Classwork

We go in for sports.

Ми займаємося спортом

 

Procedure

1. Warm-up

Do ex. 1, p. 110. (4 points)

Match the sentences to the pictures. Підбери речення до малюнку:

  1. The girl goes in for gymnastics.
  2.             The boy goes in for swimming.
  3.             The boy goes in for volleyball.
  4.             The girl goes in for figure skating.
  5.             The people go in for boating.
  6. The boy goes in for athletics.
  7. The boy goes in for hockey.
  8. The boys go in for basketball.

2. Speaking (3 points)

Make up dialogues. Translate the answers. Склади діалог. Переклади відповіді на питання.

- What kind of sport do you go in for? Яким видом спорту ти займаєшся.

- 1)______________________

- Why do you like it? Чому він тобі подобається?

- 2)___________________________

- How long have you been training? Як давно ти тренуєшся?

- 3)_______________________

 

  1. Because it helps me keep fit and not feel tired.
  2. I go in for athletics.
  3. I’ve been training for three years.

3. Reading. Complete and translate the text. Доповніть текст відповідними фразами та запиши переклад. (4 points):

  1. offers a wide variety of activities.
  2. different ages can go there.
  3. don’t have to bring.
  4. improve your swimming skills.
  5. is useful for keeping fit.

English

Ukrainian

There is a swimming pool in the Sports Centre. People of (1)________________. The pool offers family subscriptions so you can save some money. Training in the pool is good for your health and you can (2) ________________.

There is the Sports Hall in the Sports Centre. It (3) _____________________. All kinds of modern sports equipment is available. The qualified trainers help you with your exercise so training in the Sports Hall (4) ___________. There is the Tennis Club in the Sports Centre. It offers indoor and outdoor courts. It has European standards and modern facilities such as a shower and a bar. You  (5) _____________ your own rackets and balls. Training in the Tennis Club lets your keep fit and find new friends.

 

 

 

 

Good luck!

 

 

 

 

 

Tuesday, the twenty-first of September

Classwork

5 interesting things about me

Task.

Творчий проєкт "5  interesting facts about me" - напиши та розкажи 5 цікавих фактів про себе, використовуючи фото,  малюнки, відео, колаж, презентацію. 

можна використовуватифрази, які вивчали з 06.09  :

I feel happy when... - Я щасливий(а), коли... (підмет+ присудок+додаток+обставина)

I get on well with... - Я добре ладнаю з ...(ким)

I’m interested in… – Я цікавлюсь…
I’m fond of… – Я захоплююсь… / Я полюбляю…
I’m keen on… – Я захоплююсь…
My favourite pastime is… – Понад усе я полюбляю проводити час за…
My hobby is… – Моїм хобі є…
In my free time I like to… – У вільний час мені подобається…
I enjoy… – Я люблю… / Я отримую задоволення від…
I can not imagine my life without… – Я не можу уявити своє життя без…
I am into… – Я захоплююсь…
Most of all I like… – Понад усе мені подобається… / Більш зп все я люблю…

I am good at... - Я добре вмію ...

I am excellent at... - Я чудово справляюся з ...

I always try to....- Я завжди намагаюся ....

One of my favourite things to do is…. Одна з моїх улюблених справ - це….

Right now, I’m reading about….Зараз я читаю про….

My best friend is my best friend because….Мій найкращий друг - мій найкращий друг, тому що….

One very memorable summer, I….Одного дуже незабутнmього літа, я….що робив(ла) (діяєслова в PAST SIMPLE)




Monday, the twentieth of September

Classwork

Як розповісти про своє хобі англійською?https://cambridge.ua/uk/blog/kak-rasskazat-o-svoyom-hobbi-na-anglijskom/?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=blog&fbclid=IwAR2vaCdMvsoJJ3nl-0mVBd_GDw3f0_G3_sKuCNeHNH1FCZTuBLObzDyOIXU

Read the article/ прочитайте статтю.

Ask your relatives about their hobbies using the phrases from the article./ Запитайте своїх родичів про їх хобі, використовуючи фрази з статті

Write down your dialogue with translation./ Запишіть ваш діалог з перекладом

 

 

Шановні учні та батьки! Викладено матеріали усіх контрольних робіт. Якщо є можливість та час зробити заздалегідь, проходьте тести та надсилайте письмові завдання. Це прискорить процес оцінювання.

 

28.05.2020

Урок 69. Підсумковий урок.
Інструкція. Виконати вправи за посиланням https://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/writing/beginner-a1-writing/school-poster-project
Зробити постер для класної кімнати на будь яку тему, яка стосується шкільного життя
 

Інструкція. Виконати вправи за посиланням https://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/listening/beginner-a1-listening/interview-swimmer

26.05.2020

Урок 68. Повторення.
Інструкція. Виконати вправи за посиланням. https://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/listening/beginner-a1-listening/study-tips

21.05.2020

Урок 67. Writing test. Семестровий контроль письма
Інструкція. 

В зошиті написати дату, Ваше ім'я та прізвище англійською. Writing.

Написати відповідь на лист в зошиті. Лист має відповідати структурі (Привітання, вступ, основна частина, заключення, містити 2-3 питанння). Надіслати на пошту envia1980@gmail.com. Термін виконання до 22.05
 

Write a letter to your pen friend about your favourite activities:

  • what your favourite school subject  is and why;
  • what you usually do after school,
  • what your favourite sport is;
  • how often you go to the cinema with your friends

Структура листа (обрати 1 фразу з кожного пункту):

Зверенення

• Dear Mum/Dad, Dear Aunt Claire,
• Dear Granddad, Dear Tom/Lucy, etc. 

Вступ

 
• Hi! How are you? 
• It was good to hear from you. 
• I haven’t heard from you for a while. 

Причина, з якої Ви вирішили написати цей лист 

• I wanted to drop you a line to tell you my news/to tell you about... 
• I am writing to tell you about...
• In this letter I would like to tell you...
• Just a quick e-mail to tell you... 
 

Основна частина (розкрити всі пункти завдання)

(2-3 питання)

Заключення

• Write me soon. 
 
Yours/Best wishes/Love/Take care, etc. + your first name.

 

 

19.05.2020

 

Урок 66. Speaking test. Семестровий контроль говоріння.
 
Інструкція. Підготувати розповідь 7-8 речень на одну з тем нижче за вивченим в 2 семестрі матеріалом, вивчити, записати, як Ви розповідаєте, на відео надіслати на пошту envia1980@gmail.com до 21.05.

Теми:

1. London
2. Kyiv
3.  Social projects I have participeted (Урок 62. )
4. My favourite film
5. My favourite sport
 

 

14.05.2020

Урок 65. Семестровий контроль читання

 
Інструкція. Пройти тестування за посиланням https://forms.gle/VHSf7fzpMmTdMiBD8
 
 
12.05.2020
Урок 64. 

Listening Test. Семестровий контроль аудіювання.

Прослухати аудіозаписDive 1-2. Ex 10.mp3 (1985204) Заповнити форму forms.gle/Uh4Rp8Quef8vSD9B8
 
 

07.05.2020

Урок 63. Англійська мова - мова спілкування.

Інструкція. Виконати вправи в зошиті, фотокопію надіслати на пошту envia1980@gmail.com


Ex.7, p.175

Read and translate the sentences. 

A: Learning a foreign language takes time and dedication, but it’s a road to your success. 

B: The knowledge of a foreign language gives you a chance to exchange information with people from other countries. Naturally, we want to know as much as possible about each other. 

C: When you travel to a different country, learning the local language will help you to communicate with local people. It can also give you a better understanding of their culture and way of thinking. A person competent in other languages can bridge the gap between cultures more easily than the one who doesn’t know it. 

D: Knowledge of foreign languages may also increase your chances of finding a good job, or of going on foreign business trips. 

E: Learning other languages gives you access to a greater range of information. It’s better to read books in the original language than those which have been translated into your language.

 

Ex.8, p.175

Write what you think about the importance of learning English. Напиши, що ти думаєш про важливість вивчення англійської

Start like this: 

More and more people nowadays learn foreign languages. English is one of the most popular languages in the world. Children and grown ups develop their communicative skills at school, language courses and summer language schools. I study English at school. We have English lessons a week. In the English lessons we.... I am good at.... I am interested in... I also attend a language school. What I really like there is... I believe......

Use the words:

speak

read and retell texts

write stories

sing songs

play games

write letters

work in pairs

do projects

watch cartoons and films in English

learn about British culture, customs and traditions

 

 

Після фраз:

I am good at ...

I am interested in...

використовуємо дієслово з -ing

 

 

05.05.2020

Урок 62. Social projects.

Виконати вправи в зошиті. Надіслати фотокопію на адресу envia1980@gmail.com

 

Ex.2, p. 166-167 Read and translate

LEARNING BY SERVING 

          Schoolchildren in many schools in the USA are learning how to help those in need. They take part in service projects and find out how to care for the world. They learn how to be responsible and find out for themselves how they can make a difference - not only during the school year, but for the rest of their life. It’s so great when you feel yourself being a good citizen. Schoolchildren do their projects with the help of their teachers. They practise many school subjects while helping others.

         This special way of doing things is called “service learning” . Children who help the others also help themselves. They develop such wonderful character traits as cooperation, responsibility and caring. 

By Betty Debnam

Ex.1b, p.169

Learn the words given below. Make 6 sentences with them about social projects:

 • to organise a concert for the orphans • to clean the river bank • to plant a fruit garden • to help the elderly people • to collect toys and school things • to work collaboratively • to organise a charity event • to run a charity marathon •

 

What social projects have you ever participated? - I have ....+ V3....

 

 

 

30.04.2020

Урок 61. Free time activities after classes

Виконати тренувальні вправи. Натискаючи на підкреслені слова коричньового кольору, ви можете відпрацювати вимову і словнику. 

Task 1. What activities do children take part in after classes?

After classes you can attend...

 

a school orchestra 
шкільний оркестр
the Sports Club
спортивний клуб (спортивна секція)
the Drama Club 
драматичний клуб (гурток)
a school newspaper 
шкільна газета
Arts and Crafts Club
Клуб мистецтв та ремесел
 the piano classes 
 Заняття з фортепіано
a school choir 
шкільний хор
the Literature Club
Літературний клуб
 the Nature Study Club
 Природознавчий клуб

 

Task 2 Read the sentences.

  We have got a school choir. I have been singing in it since the fifth grade and have always enjoyed music.
У нас шкільний хор. Я співаю в ньому з п’ятого класу і завжди насолоджувався музикою.
 I have joined the School Orchestra. 
 Я приєднався до шкільного оркестру.
Students may sign up for the Drama Club on the school website. 
Студенти можуть зареєструватися в драматичному клубі на веб-сайті школи.
The Literature Club is open to all pupils in Year 7. 
Літературний клуб відкритий для всіх учнів сьомих класів.
It is for those who love reading for pleasure. 
Це для тих, хто любить читати заради задоволення.
I attend the Sports club.
Я відвідую спортивний клуб.

 

Task 3. Fill in the gaps using the words:

attend classes Welcome  join  Literature orchestra

 

1. Ann: Are you going home right after ...., Kim? 

Kim: No, I’m not. I’m having a meeting at the....Club. Will you join me? 

Ann: With pleasure. 

 

2. Steve: I think I will join the Nature Study Club this year. How about you? 

Dan: I’d like to attend the school orchestra. 

Steve: That’s a good choice. 

 

3. Miss Alison: ....to our school Drama Club! 

Jane: Thank you. 

Miss Alison: How do you like this year’s programme? 

Jane: It’s very nice, but we will have a lot of work to do. 

Miss Alison: And we will also have lots of fun.

 

 

28.04.2020

Урок 60.

Тема. School life

 

Інструкція. Виконати вправи за посиланням https://learnenglishteens.britishcouncil.org/vocabulary/beginner-vocabulary/school

 

Task 1.

School

Match the words and pictures. Знайди пару. Натискай на гучномовець, повторюй за спікером. Знайди це слово в списку слів. натисни на нього. Потім натисни на порожній прямокутник під відповідним малюнком. Коли вправу виконано, натисни FINISH для перевірки.

 

Наступні вправи на фіолетових смужках ниже, щоб відкрити вправу, треба на неї натиснути.

Task 2. Check your vocabulary: matching. Знайди пару: слово і його визначення.

Match the words with the definitions.

 

Task 3. Check your vocabulary: gap fill. Заповни пропуски, впииши слова.

 

Task 4. Прочитай коментарі під вправами. What is your favourite subject?

 

23.04.2020
Урок 59.
Тема. Підсумковий урок з теми "Велика Британія та Україна"
 
Task 1. Пройти підсумковий тест https://forms.gle/TKbwysCVSnUQuxSQA
Task 2. Скласти 7-8 речень про Київ за попереднім відео  https://www.youtube.com/watch?v=hmcQR04EtZU&feature=share, відпрацювавши вимову за спікером, та матеріалами попередніх уроків. Записати в зошит. Вивчити. Записати свій голос на диктофон та надіслати аудіозапис на адресу envia1980@gmail.com  для перевірки навичок говоріння
Зразок розповіді.
1.Kyiv is the capital of Ukraine. 
2.Kyiv is the political, economic, scientific, industrial and cultural centre of Ukraine. 
3.Kyiv is located on the picturesque banks of the Dnipro River. 
4.There are many streets and squares in the city. 
5.The main street is called Khreshchatyk Street. 
6.Independence Square is a very popular place. 
7. Kyiv is also famous for its magnificent landmarks such as....(перелічити визначні місця).
8. In my opinion, our capital is one of the most beautiful cities in the world. 
21.04.2020

Урок 58.

Тема "What I know about Kyiv" "Що я знаю про Київ"

Мета. Навчитися розповідати про столицю України.

 

Повторити лексику минулого уроку.

 

Переглянути уривок відео до 2 хв. 05 с за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=hmcQR04EtZU&feature=share декілька разів, повторювати речення за спікером, до повтого розуміння, незнайомі слова виписати, перекласти за допомогою словника https://dictionary.cambridge.org/ та вивчити. 

 

Увага!  Наступного четверга о 13.00 онлайн консультація в Zoom. Посилання буде надіслано в viber

 
16.04.2020
Урок 57.

Тема "Maidan Nezalezhnosti" Майдан Незалежності"

Інструкція. Виконати завдання, записати в зошит з перекладом, вивчити нові слова
 
Опрацювати лексику
 
a statue 
impressive 
solemn 
firework displays

Match the parts of the sentences. З'єднати частини речень. 

 

  1. Maidan Nezalezhnosti is

a. magnificent historic buildings and gorgeous fountains, the statue of the Archangel Michael — the patron of Kyiv.

 

  1. There are

b. decorated with statues of legendary brothers Kie, Schek, Horiv and their sister Lybid.

  1. You can see the impressive Monument to the Independence of Ukraine is

c. the heart of Kyiv.

  1. One of the fountains of the square is
 
       5. The main square is especially
    
     6. People come here to watch concerts
 
 
 
 
 

d. a large column topped by a bronze figure of a woman with a snowball tree branch in hand, which represents Ukraine.

e. performed by our prominent singers, to meet

celebrities and to observe firework displays.

f. solemn on holidays.

 

Увага! 16.04. o 13.00 відбудеться онлайн-конференція в Zoom. Посилання ви отримаєте в Viber.

 
 
14.04.2020 року
Урок 56

Тема "The heart of the capital is Khreshchatyk.

Серце столиці - Хрещатик"

Інструкція. Робота з підручником. Виконати завдання в зошиті.
Task 1.  Vocabulary practice
Опрацювати лексику

1 pavement https://dictionary.cambridge.org/ru/%D1%81%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%80%D1%8C/%D0%B0%D0%BD%D0%B3%D0%BB%D0%BE-%D1%80%D1%83%D1%81%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9/pavement

 

2 stroll https://dictionary.cambridge.org/ru/%D1%81%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%80%D1%8C/%D0%B0%D0%BD%D0%B3%D0%BB%D0%BE-%D1%80%D1%83%D1%81%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9/stroll

 

3 traffic https://dictionary.cambridge.org/ru/%D1%81%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%80%D1%8C/%D0%B0%D0%BD%D0%B3%D0%BB%D0%BE-%D1%80%D1%83%D1%81%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9/traffic

4 fashionable https://dictionary.cambridge.org/ru/%D1%81%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%80%D1%8C/%D0%B0%D0%BD%D0%B3%D0%BB%D0%BE-%D1%80%D1%83%D1%81%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9/fashionable

5 swampy https://www.wordreference.com/enru/swampy

6 stream https://www.wordreference.com/enru/stream

 

 
Task 2. Reading

Do ex. 2, p. 151 (c. 208 - старий підручник). Прочитати та перекласти текст. Виписати незнайомі слова з перекладом.

 

 
09.04.2020 року
Урок 55
Тема уроку "Kyiv sights""Визначні місця Київа"
Перевірочний тест forms.gle/6MXWFJcYrsnMosoPA
 
07.04.2020 року
Цикл "Київ"
Урок 54
Тема уроку "Kyiv is the capital of Ukraine""Київ - столиця України"
 
Інструкція. Виконати в зошиті тренувальні вправи, підготуватися до тесту, який відбудеться 09.04
 
Tuesday, the seventh of April.
Classwork
Kyiv is the capital of Ukraine
 
Лексика уроку:
перейди за посиланням, натискай на гучномовець біля слова "LISTEN", відпрацюй вимову та переклад
 
 
Task 1.

Say if the following statements true or false. (Так чи ні)

1.   Kyiv is one of the most beautiful cities in the world.

2.   It was founded by Prince Volodymyr.

3.   Kyiv is the political, commercial and cultural centre of our country.

4.   Kyiv is rich in historical sights.

5.   Khreshchatyk is a very long street.

6.   Kyiv is proud of its museums, art galleries and theatres.

Task 2.
Use the dialogue of Ex.2, p.145, complete the following sentences and translate them in writing (Доповни речення з впр.2,с.145, запиши в зошит з перекладом)
 
 
                English                                                        Ukrainian
 
1. Most big cities in the world have...
2. Kyiv can boast...
3. Some of them are included into...
4. St.Sophia's Cathedral is a...
5. It's gorgeous...
6. It dates back to the 11th century and contains...
7. It's worth...
8. It attracts...
 
Task 3. Watch the video. Pay attention to Kyiv sights. Переглянь відео, зверни увагу на пам'ятки Київа. 
 
 
 
 
 
 
 
 
26.03.2020 року
 
Tема уроку "What I know about London"  "Що я знаю про Лондон"
Інструкція. Скласти 7-8 речень про Лондон за попередніми відео, відпрацювавши вимову за спікером. Записати в зошит. Вивчити. Записати свій голос на диктофон та надіслати аудіозапис на адресу envia1980@gmail.com  для перевірки навичок говоріння
 
24.03.2020 року
Тема уроку "London's sights" Визначні місця Лондону
Мета. Перевірити знання з циклу "Лондон"
Інструкція. Виконати перевірочний тест за посиланням https://forms.gle/wuQ8XuASr8QWrxam9
 
 
19.03.2020 року 
Тема уроку "Museums in London"

Task 1

Read and translate in writing the information in the tourist leaflets in ex. 2, p. 133 (текст на малюнках). Learn new words.

Прочитайте та письмово перекладіть інформацію впр.2, стр.133. Вивчіть нові слова.

Task 2.

Read recommendations and say what museum  you can recommend to you friends:

Прочитайте рекомендації та за зразком порекомендуйте друзям, який музей відвідати. Рекомендації запишіть у зошит. 

If you are interested in natural life, you should visit the Natural History Museum.

If you are fond of the history of Ancient civilizations, you should visit the British Museum.

If you would like to know more about life on the Earth, you can go to the Natural History Museum or to the British Museum.

If you want to become a fashion designer in future, you’d better go to the Victoria and Albert Museum.

If you studies information about natural disasters, I recommend you  the Natural History Museum.

If you are good at making model planes, it would be interesting for you to visit the Science Museum.

 

Task 3. Go on a virtual excursion to the British museums https://www.youtube.com/watch?v=-9V24DlgTDk

True or false:

1.It’s a museum of human history and culture. 

2.The British Museum first opened 260 years ago. 

3.Today there over 6 million exhibits of the different collections in the British museum. 

4.The Queen Elizabeth II Great Court is the largest covered public square in Europe, enclosed under a spectacular glass and steel roof.

5. The court contains a number of shops and a cafe.
6. The British Museum is famous for the round Reading Room and the world's largest collection of Egyptian Antiquities.

 

 

Звертаю увагу, на наступному тижні Вас чекає перевірочна робота з циклу "London"


 
 

17.03.2020 року - Тема уроку "London". 

Завдання уроку в наступному файлі  Перевірка розуміння матеріалу відео минулого уроку.docx (13583)

12.03.2020 року- Тема уроку "This is London. Це Лондон"

Практична робота: переглянути відео " London sightseeing (A1-A2 - with subtitles)"  https://www.youtube.com/watch?v=WFRR0zC70-0  Повторювати за диктором з опорою на титри. Виписати та перекласти незнайомі слова.