Form 8 

 

2020-2021 н.р.

II семестр
 

Tuesday, the nineteenth of January.

Classwork

The importance of literature

Творче завдання:

створити презентацію на тему The importance of literature (Важливість літератури) до 10 слайдів.

На 1 слайді англійською мовою - визначення літератури (Що таке література)

For example:

Literature is written artistic worksespecially those with a high and lasting artistic value.     (From https://dictionary.cambridge.org/)

На 2 слайді англійською мовою - які літературні жанри існують

For example:

The main literary genres are...

На наступних слайдах - цитати про літературу, книги та читання (Quotations about literature, books and reading). На цих слайдах має бути: цитата, її автор (можливо його фото), переклад українською.

Замість презентації може бути лепбук, постер, тощо.

 
12.01.2021
Lesson 33.
 

Tuesday, the twelfth of January

               Classwork

Stories, stories and stories

Task. Read the words and their definitions and make some sentences with these words. Learn these words and their definitions. Прочитайте слова та їх визначення та складіть кілька речень із цими словами. Вивчіть ці слова та їх визначення.

Vocabulary Practice BOOKS.docx (15753) 

 

 
 
І семестр
 

22.10.2020

Lesson 16. 

Інструкція. Ввчити правило вживання артикля з назвами газет та журналів. Виконати письмово в зошиті та фото роботи надіслати до 26.10.2020 року на envia1980@gmail.com

Якщо Ви бажаєте отримати 4-5 балів, виконайте Task 2 письмово.

Якщо Ви бажаєте отримати 6-7 балів, виконайте Task 2 та Task 3 письмово.

Якщо Ви бажаєте отримати 8-11 балів, Task 2, 4 письмово.

 

Thursday, the twenty-second of October

Classwork

Ukrainian press

 

Task 1. Вивчіть правило вживання артикля з назвами газет та журналів за посиланням https://tonail.com/%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%BB%D1%8C-the-%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B4-%D0%B3%D0%B0%D0%B7%D0%B5%D1%82%D0%B0%D0%BC%D0%B8-%D0%B8-%D0%B6%D1%83%D1%80%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%B8/

Task 2. Прочитайте та перекладіть наступний текст

    Zerkalo Nedeli (Dzerkalo Tyzhnia), a broadsheet, is one of Ukraine’s most influential analytical newspapers published weekly in Kyiv. It was founded in 1994. It offers political analysis, original interviews, and opinions on 32 pages. Since 2001 the main articles are also published in an online English-language version.  

    Ukrayina Moloda is a daily newspaper. It offers both domestic and international news reporting, analysis, and interviews.

    Holos Ukrayiny is a Ukrainian daily newspaper published in Kiev. The paper is an official voice of Verkhovna Rada, partially funded by the state.

Таsk 3. Answer the questionsНапишіть відповіді на питання:

1. What Ukrainian newspapers and magazines do you know?

2. What do they write about?

Task 4. Перегляньте список українських газет https://www.w3newspapers.com/ukraine/. Оберіть одну з них. Складіть коротке рев’ю  на цю газету, користуючись шаблоном Ex.8b, p.17 p. з лексикою Ex.4, p.15.

 

 

 

 

20.10.2020

Lesson 15. How we get to know the news

Мета. Практикуватися у вживанні лексики з теми та дієслів в пасивному стані

Tuesday, the twentieth of October

               Classwork

How we get to know the news

 

Ex.3. p.15. Записати словосполучення в словник, перекласти та вивчити

 

Повторіть правила вживання Present, Past, Future Simple Passive за посиланням https://grammarway.com/ua/passive-voice

                            Стверджувальне речення 

                            Заперечне речення

                            Питальне речення

                             (до Використання Passive Voice)

 

Виконайте наступні завдання письмово в зошиті, щоб перевірити навички вживання лексики з теми та дієслів в пасивному стані. Виконану роботу сфотографувати та надіслати на ел.пошту envia1980@gmail.com  :

Task 1. Ex.4. p.15. Answer the questions.  Відповісти на питання за текстом письмово:

  1. What is a newspaper?
  2. What do the newspapers keep readers informed about?
  3. How many newspapers are published worldwide?
  4. What do subscribers do?
  5. What is the most part of papers taken up by? Why?
  6. What do the newspapers provide the readers with?

Task 2. Correct the mistakes. Pay attention that all the following sentences should have verbs in Passive Voice. Виправити помилки. Зверніть увагу, що всі наступні речення повинні мати дієслова в пасивному стані.

  1. I always informed about what is going on in the world.
  2. Do your local newspapers published daily or weekly?
  3. The Times are published in the UK.
  4. Our subscribers is not provide with information about current events in Canada.
  5. Each edition of our magazine will be delivered a postman.
  6. Whom this article was written by?
 
 
 
 
 
24.09.2020
Lesson 8.
Healthy living
 
Інструкція. Мета уроку - навчитися розповідати про  правила здорового способу життя, для цього необхідно виконати завдання на сайті за посиланням нижче:
1. Перейти за посилання https://www.bbc.co.uk/bitesize/topics/z9yycdm/articles/zxvkd2p . 
2. Прочитати текст "What do humans need to stay healthy?"
3. Переглянути відео. Увага! Якщо відео не завантажується, його можна переглянути за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=UxnEuj1c0sw&feature=youtu.be
4. Малюнок під відео інтерактивний, натискаючи на продукти, можна дізнатися про них важливі факти. 
5. Далі треба пройти тест What do humans need to stay healthy? QuizTest your knowledge of how humans stay healthy with this quiz. Для цього натисніть PLAY
6. Виписати правила здорового способу життя Healthy living rules та вивчити. Критерії оцінювання розповіді: одне повне речення без помилок - 1,5 б. 
 
 

22.09.2020

Lesson 7.

My friends and their hobbies

Інструкція. Щоб навчитися розповідати про хобі друзі, виконайте завдання уроку в зошиті, фото роботи треба надіслати на пошту envia1980@gmail.com до 24.09. Домашнє завдання на 22.09 - розповідь "What I do in my free time" також надсилайте на вказану електронну пошту

 

Task 1.

Watch the video. Repeat after the speakers. https://www.youtube.com/watch?v=1FLRGat2Z6I

Translate the following phrases (письмово):

  1. It makes me so happy.
  2. I am having so much fun.
  3. It’s my favourite pastime.
  4. It’s so entertaining.
  5. They make me smarter.
  6. It is so exciting.
  7. It makes me feel so good.
  8. It’s so much fun!
  9. It’s challenging!
  10. You can have so many wonderful adventures!

Якщо замінити наступні слова, ці фрази можна використати під час розповіді про хобі Вашого другу:

Me (кому? кого? мені, мене) – him (йому, його) – her (їй, її)

I am (я) – He is(він) – She is (вона)

My (чий? мій) –his (його) –her (її)

 

Task 2.

Look at this list of free time activities. What are your likes and dislikes?(письмово)

Sport

Watching TV

Going to the cinema

Reading books and magazines

Listening to music

Going to the theatre

Outdoor activities

Best of all I like…

I like… a lot.

I don’t like…

I don’t like… at all.

I’m crazy about…

I’m keen on…

 

Task 3.

Answer the questions. (усно)

1.   How do you usually spend your free time?

2.   What do you like doing?

3.   Have you got any hobby?

4.   Do you go in for sport in your free time?

 

Task 4.

Ask your partner a few questions how he / she spends his / her free time. (усно)

 

Do you

go in for sport?

help your parents?

walk your dog?

go fishing?

play a musical instrument?

 

Do you enjoy

sewing and knitting?

reading books?

visiting friends?

collecting things?

taking photos?

painting?

 

Are you interested in

playing with a pet?

gardening?

drawing?

 

 

Do you take part in

festivals?

sport competition?

school parties?

 

Якщо розповідаєте про хобі друга, не забувайте про зміну закінчення та допоміжного дієслова:

I enjoy… My friend enjoys….

I go in for sport. Tom goes in for sport.

I am interested in…. He (She) is interested in….

 Homework

Write a short paragraph about your friends’ free time.(письмово)

 

 

 

 

 

 

2019-2020 н.р.

Шановні учні та батьки! Викладено матеріали усіх контрольних робіт. Якщо є можливість та час зробити заздалегідь, проходьте тести та надсилайте письмові завдання. Це прискорить процес оцінювання.

 

28.05.2020

 

Lesson 69.

Повторення. 

Музика

Інструкція. Виконати вправи за посиланням. 

https://learnenglishteens.britishcouncil.org/uk-now/read-uk/edinburgh-summer-festivals

 

26.05.2020

Lesson 68.

Повторення. 

Моя улюблена книга

Інструкція. Переглянути відео. Читати та повторювати за диктором до повного розуміння. https://youtu.be/EhTIn47xvkk

21.05.2020

Lesson 67.
Підсумковий урок з теми "The UK and Ukraine"
Виконати вправи за посиланням https://learnenglishteens.britishcouncil.org/uk-now/video-uk/british-weather  It's one of Britain's favourite topics of conversation: the weather. Watch this video and see how a weather forecast is made.
 
https://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/reading/elementary-a2-reading/my-city Look at the flyer and do the exercises to practise and improve your reading skills. Try to make your own flyer about your favorite city in Ukraine.
 

19.05.2020

Lesson 66. Speaking test. Семестровий контроль говоріння.
Інструкція. Підготувати розповідь 8-9 речень на одну з тем нижче за вивченим в 2 семестрі матеріалом, вивчити, записати, як Ви розповідаєте, на відео надіслати на пошту envia1980@gmail.com до 21.05. 
 
Теми:
1. Сlimate and weather
2. My favourite music
3. My favourite writer
4. My favourite book
5. The region where I live
6. The geographical position of the UK
7. The geographical position  of Ukraine
 

14.05.2020

Lesson 65. Writing test. Семестровий контроль письма

Інструкція. 

В зошиті написати дату, Ваше ім'я та прізвище англійською. Writing.

Написати відповідь на лист в зошиті. Лист має відповідати структурі (Привітання, вступ, основна частина, заключення, містити питанння та linking words). Роздрукований зразок листа є у Вашому зошиті.  Надіслати на пошту envia1980@gmail.com. Термін виконання до 19.05
 
Writing 

 Write back an e-mail to your pen friend who has written to you 

This is a part of it:
 … Last year I started learning Ukrainian. It’s a very difficult language but I’m trying my best. I’d like to come to Ukraine one day to practise it. … 
 

and answer his/her 3 questions. 

 
 Which season would you recommend for the trip? 
 
 What places are worth seeing in Ukraine? 
 
 What region would you recommend to visit, why?
 
 
 
From Burenko, Valentyna Dive into English (Year 8) :
 a textbook for the eighth form of secondary schools  / Valentyna Burenko. 
Illustration by Margaryta Nazarenko. — 
Kharkiv: PH «Ranok», 2016. — 240 p. : ill.
 
 
 
 
 
12/05/2020
Lesson 64. Reading test. Семестровий контроль читання
 
 
Виконайте Task 1 . 2 в гугл-формі за посиланням
 
 
 
 
 
07/05/2020
Lesson 63. Listening test. Семестровий контроль аудіювання
 
1. Прослухайте аудіозапис Dive 15. Ex 4.mp3 (3,5 MB)
 
Виконайте Task 1 . 2 в гугл-формі за посиланням
 

 

05.05.2020

Lesson 62. The region where I live

Інструкція. Знайти інформацію про визначні місця області, видатних мешканців. Створити презентацію або постер чи брошуру в електронному вигляді чи намалювати про Донецьку область за шаблоном Ex.5, p. 142. Проілюструвати визначні місця області, використати лексику уроку 60. Робота має містити інформацію про автора.

Термін виконання до 12.05.2020. Роботу надіслати на адресу envia1980@gmail.com

 

Find information about the famous landmarks of your region, use the prompts and make a project about them.

 

 I live in Donetsk region. It’s in the ..... (в якій частині) of Ukraine. It has ..... (steppes, forests, rivers, etc.). The nature of my region is ..... . Donetsk region is famous for ..... . It is rich in ..... . It has ..... history. The outstanding people who live in my region are ..... . So you can find monuments to .....(перелічити імена видатних людей) . There are also ..... . Many people visit ..... every year. They admire ..... . My region is full of ..... . 

All in all, it is ..... . I love my region and I’m proud of its history.

 

 

 

30.04.2020

Lesson 61. The map of Ukraine.

Task 1. Do Ex.2, p.145. Прочитати та перекласти текст. Виписати інформацію, яку Ви раніше не знали.

Key: 1 B, 2 A, 3 C, 4 D, 5 E.

 

28.04.2020

Lesson 60. Love Ukraine.

 

 

Task 1. Read and translate the phrases. Прочитайте та перекладіть фрази. Відпрацюйте вимову виділених слів, натиснувши на слово, ви перейдете до онлайн-словнику. Натисніть на громофончик, щоб вивчити, як слово вимовляється. 

 

 It's a beautiful/wonderful/ unforgettable/marvellous place.

This place is stunningly beautiful/extremely beautiful.

There are impressive/ spectacular views.

It's a perfect/magical place for a holiday.

It's a great place for sightseeing/ walking/picnics, etc.

It's a paradise for children. It's an exciting/lively place.

It's a very quiet/relaxing/ peaceful place.

The city has a long and interesting history.

It is rich in history.



Task 2. Match the words with their translation. Знайдіть пару.

1.      wonderful

2.      unforgettable

3.      marvellous

4.     stunning

5.     stunningly

6.     extremely

7.     spectacular

8.     views

9.     perfect

10.  magical 

11.  exciting

12.   lively 

13.   quiet

14.   relaxing

15.    peaceful 

 

a)     види

b)    вражаючий

c)     дивовижний

d)    жвавий

e)     захоплюючий

f)      ідеальний, неперевершений

g)     магічний

h)    мирний

i)       надзвичайно

j)       незабутній

k)    приголомшливий

l)       приголомшливо

m)  розслабляючий

n)    тихий

o)    чудовий

 

 

 

Task2. Describe places or cities in Ukraine which you have been to using phrases from task 1.

 

 

 

23.04.2020

Lesson 59. Different Countries, different customs

Інструкція. Виконати вправи за підручником. Пройти тест forms.gle/YJg2cBcreabyd6Jg9

Task 1. Ex. 1, p. 134. Подивіться на малюнки. Відпрацюйте вимову. 

thistle

leek

daffodil 

shamrock

 

Task 2. Еx. 2, p. 134. 

Read the text. Pay attention to the symbols of the countries, what people like doing in different countries.

Key: 1 D, 2 G, 3 A, 4 C, 5 E, 6 B.

З'ясуйте, які символи мають країни Королівства, які вподобання в їх мешканців

Task 3. Виконайте тест forms.gle/YJg2cBcreabyd6Jg9

 


21.04.2020

Lesson 58. The land of the UK

Інструкція. Завантажте аудіосупровід до тексту, поданого нижче. Прослуховуйте та читайте одночасно. Зверніть увагу на вимову географічних назв. Скористайтеся картою на форзаці підручника, знайдіть на карті вказані географічні об'єкти. Для зручності Ви можете скопіювати текст з сайту та вставити в документ Word.

 

Аудіосупровід  Dive 34-35. Ex 4.mp3 (5359389)

 

Task 1.

Середній рівень - 1 абзац.

Достатній рівень - 1-3 абзаци.

Високий рівень - 1-4 абзаци.

 

Text

 

 Listen, read, look at the map of Great Britain on the fly leaf (форзац) of your texbook.

1.

The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland is situated on the British Isles in the north-western part of Europe between the Atlantic Ocean and the North Sea. This group of islands consists of two large islands, Great Britain and Ireland, and 5,500 smaller islands around them.

The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland consists of England, Wales, Scotland and Northern Ireland. It is separated from the continent by the English Channel and the Strait of Dover. England is in the southern and central part of Great Britain. Scotland is in the north of the island. Wales is in the west. Northern Ireland is situated in the north-eastern part of Ireland.

In the west Great Britain is separated from Ireland by the Irish Sea and the North Channel.

2.

There is no place in Britain which is more than 120 km from the sea. The seas surrounding the British Isles are shallow and often rough and difficult to navigate during the storms. But they are full of fish and important for trade.

There are no high mountains in Great Britain. Though Scotland, Wales and Northern Ireland are the countries of mountains and hills but they are not high.

Ben Nevis (1,343 m) is the highest point on the British Isles. It is in Scotland. The Cambrian Mountains are in Wales. The highest point of Wales is Mount Snowdon (1,085 m). In the centre of England there is a range of hills called the Pennine Chain. The highest point

in England is Scafell Pike (978 m) and the highest point in Northern Ireland is Slieve Donard (850 m).

 3.

There are also beautiful gardens, meadows, fields, lakes and woods. The largest lakes are Lough Neagh in Northern Ireland and Loch Ness in Scotland. The mountains are very beautiful and Great Britain looks like a large park. This breathtaking natural beauty attracts tourists from all over the world.

There are many rivers in Great Britain but they aren't very long. They are deep and don't freeze in

winter. The longest rivers are the Severn (220 miles) and the Thames (215 miles). The capital of the country - London - stands on the Thames. The rest of the rivers - the Avon, the Exe, the Mersey, the Tees and others are short.

4.

England is the richest, the most fertile and the most populated part of Great Britain. There are mountains in the north and in the west of England, but the rest of the territory is a vast plain. In the north- western part of England there are many beautiful lakes. This part of the country is called Lake District.

Scotland is the land of mountains. The Highlands of Scotland are among the oldest mountains of the world. The chain of mountains in Scotland is called the Grampians with the highest peak Ben Nevis. The most important river of Scotland is the Clyde. Glasgow stands on it.

Another part of the UK is Wales. The landscape is beautiful. Many English people move to Wales when they retire. There are many castles there. Wales is a country of mountains. The highest peak of Wales is Snowdon. 6 % of Wales is covered with forest and much of the country is pastureland for sheep and cattle. The capital of Wales is Cardiff, the largest city of Wales. It is an important industrial city and a port.

Northern Ireland is situated in the north-eastern part of the island of Ireland. A striking feature of the northern coast is the Giant's Causeway, a rock formation consisting of thousands of closely placed pillars of black basalt. The country consists mainly of low, flat plain. The most valuable natural resources of Northern Ireland are fertile soil and rich pasturelands. Natural waterpower is abundant. The capital and the largest city of Northern Ireland is Belfast.

There are no great forests on the British Isles today. The most famous forest is Sherwood Forest in the east of England, the house of Robin Hood, the famous hero of a number of legends. Many of the English and Scottish rivers are joined by canals, so that it is possible to travel by water from one end of Great Britain to the other.

The geographical position of Great Britain is rather good as the country lies on the crossways of the sea routes from Europe to other parts of the world. The sea connects Britain with most of the European countries such as Belgium, Holland, Denmark, Norway and other countries. The main sea route from Europe to America also passes through the English Channel.

 

  From          Burenko, Valentyna Dive into English (Year 8) : a textbook for the eighth form of secondary schools / 

Valentyna Burenko. Illustration by Margaryta Nazarenko. - Kharkiv: PH «Ranok», 2016. - 240 p. : ill

Task 2. Grammar

Зверніть увагу!

З артиклем the вживаються назви:

річок, 

морів,

океанів,

каналів,

горних хребтів,

груп островів,

сторони горизонту.

 

Артикль не вживається:

якщо це один острів або гора,

з назвами озер, міст, країн.

 

Виняток: the UK, the USA

 

 

 Task 3. Speaking (обов'язкове оцінювання)

 

Підготуйте усний переказ тексту попереднього завдання (8-9 речень) з використанням карти на форзаце підручника за планом, поданим нижче. Тренуйте вимову за спікером аудіосупроводу. Запишіть відео, надішліть на пошту envia1980@gmail.com до 28.04.

 

Середній рівень - 1-3 пункти

1. The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland is situated...

2. The UK is separated from the continent by ...

3.The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland consists of...

 

Достатній рівень -1-6 пункти

4. The highest mountain of the UK is ... in Scotland.

5.The longest rivers are....

6. The capital of the country -London- stands....

 

Високий рівень - 1-9 пункти

7.The breathtaking natural beauty attracts...

8.There are no great forests on the British Isles today and the  most famous forest is ...

9.The geographical position of Great Britain is...

 

Увага! На наступному уроці тестування за уроками 57-59

 

 

 

  

16.04.2020

Lesson 57. The map of the UK

 

Інструкція. Переглянути відео до 7хв40с за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=3M4Kuejv5qI&feature=share

З'ясувати різницю між географічними назвами

The United Kingdom of Great Britain
Northern Ireland
the British Isles
England
Wales
Scotland
Great Britain

 

Під відео є друкований текст

 

Ex. 1, p. 128. Вивчи сторони горизонту.

 

Extra

Listen to the song and check your listening skills https://youtu.be/ncqDJW4EhmE

The lyrics is under the video

 

 

14.04.2020

Lesson 56. Talking about the weather

урок в ZOOM  на 14.00.
 
Завдання: пройти перевірочний тест до 16.04.2020 за посиланням https://forms.gle/tEtBBdMLjSWxndNr9

Увага! Граматичний довідник https://grammarway.com/ua

Easter is coming! Extra task https://www.youtube.com/watch?v=Iu3U5QCRH6s

09.04.2020

Unit 6. The UK and Ukraine

Lesson 55. Climate and Weather

Мета. Вивчити лексику з теми "Клімат", практикувати у описі клімату та погоди

Інструкція. Виконати тренувальні вправи в зошиті. Відправляти не треба. Підготуватися до перевірочного тесту за матеріалом уроків 54-55, який відбудеться 14.04.

Vocabulary practice

Match the words below with their Ukrainian equivalents.

  1. affect

https://wooordhunt.ru/word/affect

a)         швидкість і напрямок вітру

2)         whereas https://wooordhunt.ru/word/whereas

b)         прогноз

3)         conditions https://wooordhunt.ru/word/conditions

c)         помірний

4)         the amount of sunshine and rainfall

https://wooordhunt.ru/word/sunshine

https://wooordhunt.ru/word/rainfall

d)        впливати

5)         wind speed and direction

https://wooordhunt.ru/word/speed

https://wooordhunt.ru/word/direction

e)         умови

6)         meteorologist

https://wooordhunt.ru/word/meteorologist

f) відміна

7)         forecast

https://wooordhunt.ru/word/forecast

g)         особливо

8)         temperate https://wooordhunt.ru/word/temperate

h)         тодіяк

9)         variation https://wooordhunt.ru/word/variation

i) метеоролог

10)       inland https://wooordhunt.ru/word/inland

j) температура

11)       particularly https://wooordhunt.ru/word/particularly

k)         кількість сонячного світла й опадів

12)       temperature https://wooordhunt.ru/word/temperature

l) вологість

13)       moisture https://wooordhunt.ru/word/moisture

m)        всередині країни

 

Reading

Do ex. 2, p. 124. Read and translate the text. Learn all unknown words (Текст прочитати, перекласти, незнайомі слова вивчити)

Speaking

Ex. 3, p.125. Complete the sentences to speak about the climate (Доповнити речення та розповісти батькам чи друзям англійською про клімат за цим шаблоном)

Увага! Наступного вівторка урок в ZOOM. Орієнтовно на 14.00. Посилання буде пізніше

 

 

 

07.04.2020

Lesson 54. Weather

 

Мета. навчитися розповідати про погоду. 

Виконати 3 завдання learnenglishteens.britishcouncil.org/vocabulary/beginner-vocabulary/weather

Make up a short story about your favourite season and weather:

There are / is… / As for me,…

To begin with,…

In addition,…

In conclusion, in my opinion,…

 

 

26.03.2020

Перевірочне тестування з теми: "Music"

https://forms.gle/SUSdo8ivBqDnWddA8

Music

24.03.2020

Тема "Are you into music?"

Мета. навчитися розповідати про музичні уподобання. 

 

Revise the vocabulary:

ex. 5, p.92

ex. 6, p. 95

ex. 2, p.104

 

Read what teenagers from different countries say about music in their lives.

Do all the teens think about music as the part of their life? Write down the expressions how music influences people’s feelings and express your own opinion as for role of music in your life.

Ann (21, the USA). I love music. It is the best thing ever! If I feel sad, I go to my room and listen to music and sing and it makes me feel so much better. Music is a great way of escaping if something is troubling you.

Paul (16, Canada). Music is one of the best things in the life. I can’t imagine life without it. It cheers me up when I feel sad, it motivates me, it gives me energy.

Magda (14, Norway). Music means the world to me. I love listening to it, playing it and writing it. It transports me to my own little world. I can’t imagine life without it!

Leo (15, UK). Music doesn’t mean much to me, as it doesn’t really do anything to your brain!

Kate (15, Australia). Many people might be surprised but I don’t really love music. I don’t have a really favourite singer. I am not saying I don’t like music. But not as much as some people do.

Jessica (16, USA). I’m addicted to music! I play the electric guitar and keyboard and one day I’m hoping to be a professional musician. Music always makes me happy especially when I’m feeling down.

 

Answer the questions. (Відпові на ці питання можуть бути Вашою розповіддю, якщо додати лексику вправ, вказаних вище та LINKING WORDS)

1.  Do you like to listen to music?

2.   What kinds of music are popular in our country?

3.  What kind of music do you like?

4.   What music styles do you prefer?

5.   Who’s your favourite singer?

6.   What’s your favourite group?

7. Do you play any musical instrument?.

8. Is it difficult to live without music?

9. What is the role of music in your life?

 

 

 

Інструкція до виконання домашнього завдання. В зошиті написати дату, Ваше ім'я та прізвище англійською. Скласти розповідь (8-9 речень) за вивченою ЛЕКСИКОЮ протягом теми (з підручника, з цього сайту, відео нижче) про Ваші музичні уподобання, з використанням LINKING WORDS, записати в зошит, сфотографувати.  Вивчити розповідь, записати аудіо- чи відеофайл (на диктофон або камеру), надіслати на пошту envia1980@gmail.com разом із фото складеної розповіді в зошиті.

 

Тексти з інтернету без вживання тематичної лексики не демонструють Вашої праці під час вивчення теми за останній місяць

 

Linking words and phrases

  • First / firstly, second / secondly, third / thirdly etc.
  • Next, last, finally.
  • In addition, moreover.
  • Further / furthermore.
  • Another.
  • Also.
  • In conclusion.
  • To summarise.
 
 

19.03.2020

Тема "Favourite composers"

Good day! Today we are going to talk about famous composers and watch interesting videos. You will find out interesting facts about Mozart and Beethoven.

 

Let’s find out what you know about Mozart, choose correct answers (Давайте перевіремо, що Ви знаєте про Моцарта. Оберіть правильний варіант:

1.  Wolfgang Amadeus Mozart was born…

a)  on January 27, 1576 in Vienna        b) on January 7, 1756 in Born    c) on January 27, 1756 in Salzburg

2.  His father was a famous…

a) pianist                         b) composer                    c) writer

3. At the age of 5 Mozart could play…musical instruments.

a)  1                               b)                                   2 c) 3

4.  He composed his first symphony when he was…

a)  8                               b)                                   11     c)       15

5.  While Wolfgang was young, his family made several European journeys in which he and Nannerl, his sister, performed as child prodigies around Europe

a)  True                          b)                                   False

6.  Mozart composed his first opera when he was…

a)  11                             b)                                   14     c)       16

 

A harpsichord ​ /ˈhɑːp.sɪ.kɔːd/ is a musical instrument similar to a piano. It was played especially in the 17th and 18thcenturies. (Клавесин) 

Watch the video and check up your answers. (Подивіться відео та перевірте Ваші відповіді. Зверніть увагу, як промовляється ім'я композитора) 

https://www.youtube.com/watch?v=UyB4-6g-Vbg&t=140s

Listen to “The 40th symphony” which is considered to be the most popular Mozart’s work.

https://www.youtube.com/watch?v=0sGqkMU-mGQ

 

 

Listen to the biography of Ludwig van Beethoven https://www.youtube.com/watch?v=ms9tyNKtjcs

and find the answers to the following questions. Прослухайте біографію Бетховена та дайте відповіді на питання:

  1. When and where was Beethoven born?
  2. What was he famous for?
  3. When did he have his first public performance?
  4. What was his personal tragedy?
  5. Who was Christian Gottob Neefe?
  6. What is his best work?

He was short, not very handsome, and had a bad temper, despite this, he had many close friends and was well-respected by the public. He is regarded as one of the best composers of all time.

 

Summary

I hope you enjoyed our lesson today.

What have you learned about Mozart?

What have you learned about Beethoven?

What work of these famous composers impressed you the most?

What would you like to know about famous composers now?

Where are you going to find out this information?

 

 

Have a nice day! 

 

 

 

17.03.2020

Відеоурок "Types of music"

https://m.youtube.com/watch?v=_mYpEViI9W8&feature=youtu.be

Завдання: переглянути відео, виписати незнайомі слова та вивчити, скласти сенкан на тему "MUSIC" або улюблений стиль музики, наприклад "R&B".  Креативний формат вітається! Це може бути документ, малюнок, слайд, пісенна форма, тощо. Надіслати сенкан на envia1980@gmail.com, вказавши справжнє ім'я та прізвище англійською

 

12.03.2020 Заповнити Гугл-форму за посиланням  https://forms.gle/KYyiy1d15tk49nf47